Hersenspinsels, inspiratie en ideeën
En natuurlijk ook een paar blundersDrie woorden die je helpen om van een compleet onbekende jouw nieuwste klant te maken
"Kan ik je ergens mee helpen?" Wat doe jij als je een kledingwinkel in loopt en er komt gelijk een verkoper op je af met de welberoemde vraag: kan ik je ergens mee helpen? Ik zeg dan meestal dat ik alleen maar even wil kijken. Maar vaker nog sta ik binnen no-time weer...
Da’s logisch!
Ik ben niet zo van het voetbal, maar ik vind dat je ook dan zo af en toe gewoon ongegeneerd een Cruijff-uitspraak mag gebruiken. Wat dacht je van: “Je moet de bal hebben om te schieten, en schieten om te scoren, maar dat is logisch”. Dat vind ik het geweldige aan zijn...
Met deze 3 hacks schrijf je teksten die klanten aantrekken
Met goede teksten verkoop je meer, want goede teksten zijn essentieel voor succesvolle marketing. En meer verkopen is niet het doel van marketing, maar wel een logisch gevolg.
Hoe trompettert jouw bedrijf?
Tone of voice. Wat is het ookalweer en waarom is het belangrijk om daar over na te denken voor jouw bedrijf? Lees het hier…
Zes blinden en één olifant…
Ken je het verhaal van de blinde mannen en de olifant? Een mooi voorbeeld is van het belang van “The Bigger Picture” en de kracht van beleving.
Wat je vooral niet moet schrijven op je website.
Jij wil toch ook graag dat een klant op jouw site komt en niet meer weg wil zonder dat hij zijn geld bij jou heeft uitgegeven?!
Schrijft dit dan niet.
Deze app is gevaarlijk (en super handig tegelijk)
Heb je ook wel eens moeite om een blog of andere tekst op papier te krijgen, omdat je afgeleid bent? Of teveel bezig met de details? Ik wel. En ik heb een app ontdekt die me hiermee helpt. Maar die is niet zonder gevaar!
Waarom je moet kiezen voor ‘je’ en ‘jij’ in je communicatie. Of juist niet.
Kiezen tussen ‘je’ en ‘u’ in je communicatie kan best wel een dingetje zijn.
Lees meer over waarom je moet kiezen en hoe je de beste keuze maak.
En wat je vooral niet moet doen!
Hoe je jezelf als freelancer weer ‘back on track’ krijgt tijdens zo’n vervelende wat-heb-ik-nou-eigenlijk-gedaan-vandaag-dip.
Herken je dit? Je hebt een to-do-list (goed bezig. opschrijven is de eerste stap om het gedaan te krijgen), maar je dag is gestart en voor je het weet schrik je van de klok. Gaat die tijd zo hard. En wat heb je nu eigenlijk gedaan vandaag?
Zo leer je uitstelgedrag af!
Wel eens last van uitstelgedrag? Baal je soms van jezelf dat je je weer hebt laten afleiden.
Wanneer je leert om ’s ochtends te beginnen met de lastigste taak -die lelijkste olifant 😉- kun je de rest van de dag kunt genieten van het feit dat ‘ie al af is.
Word een master in ‘getting things done”!