Unieke merkbeleving voor jouw bedrijf
Met een knettersterke branding val je op tussen iedereen die hetzelfde lijkt te doen als jij
Valt jouw bedrijf op tussen iedereen die hetzelfde lijkt te doen als jij?
Of ga je op in de grijze massa? Als stoere ondernemer sta je helemaal achter je wat je doet voor je klanten. Jij zorgt ervoor dat jouw klanten fijner en positiever in het leven staan en succesvoller zijn. Jij bent goed in wat je doet.
Maar er zijn meer aanbieders die hetzelfde lijken te doen als jij. Zelfs jullie websites lijken op elkaar.
Alle info op je website klopt, maar de site zelf is op z’n zachts gezegd…saai en degelijk. Niet echt van deze tijd.
Het wordt tijd dat je gaat opvallen met een stevige positionering. Want er is nu eenmaal maar één ‘jij’ en dat moet je laten zien op een manier die helemaal bij je past.
Durf jij even terug naar de basis te gaan om daarna keihard in actie te komen?
Laat je merk vóór je werken!
De online wereld wordt steeds groter en drukker.
Val jij nog wel op tussen al die anderen?
Ben je bijvoorbeeld lifecoach, counsellor, therapeut of personal trainer. Zorg jij er met jouw business voor dat anderen lekker in het leven komen te staan? Dan ben je ongetwijfeld begonnen met jouw bedrijf vanuit een passie. Omdat je wist dat dit is waar jij kneiter goed in bent en waar jij mensen mee verder kunt helpen.
Kun je je nog herinneren dat je die KvK inschrijving had geregeld? (wat een tof gevoel was dat).
Weet je nog dat je een logo liet maken, kleuren uit ging kiezen voor je visitekaartje en zat te zwoegen op die teksten voor je website?
Sta je er wel eens bij stil wat er sinds die tijd allemaal is veranderd?
En, als je heel eerlijk bent:
- Past de uitstraling van je bedrijf nog wel helemaal bij wie je nu bent en wat je nu doet?
- Ben je aanwezig op social media (en dan ook op de manier zoals je in het echies ook bent?)
- Laat jij wel voldoende zien wat je waard bent voor je klanten?
- Vertel je op je website wat jou uniek maakt?
Hoe zou het zijn als er iemand ECHT met je meedenkt?
Nu kan je het gevoel krijgen dat je de boot hebt gemist als we het hebben over online marketing, branding, positionering, tone of voice en dat soort marketingtermen.
Misschien is dat zo, misschien ook niet. Maar als je nu nog aan het lezen bent, dan zit er in ieder geval ergens een gevoel in je dat je er iets mee moet.
Am I right?
Het kan zijn dat je hele website een opfrisser nodig heeft, dat je websiteteksten oudbollig en formeel aanvoelen. Of dat je met je sociale media in je maag zit.
Word je al een beetje kriebelig bij het idee dat je dit allemaal aan moet gaan pakken? Is het iets dat je al een poosje uitstelt, omdat je vindt dat je dat toch zelf moet kunnen? Ik zal je gelijk gerust stellen, want het probleem is ook echt niet dat je het niet zelf kan. Het probleem is dat het voor de meeste ondernemers zaken zijn die ze ‘er even bij’ moeten doen. Vaak ook nog terwijl het niet helemaal hun kopje thee is en ze inschatten dat het onwijs veel tijd kost.
Klinkt bekend?
Samen 2 dagen vol gas!
Okay. Je denkt dat het veel werk is om jouw marketing strak in de stijgers te zetten.
Dat is het ook.
Maar met een strak plan van aanpak en twee dagen knallen gaan jij en ik dat voor elkaar boksen! Te lang nadenken neemt sowieso teveel ruimte in in je hoofd en we willen nou juist dat je echt vanuit jezelf gaat communiceren met je klant.
Komen we dan aan àlles toe in die twee dagen? Dat ligt er helemaal aan hoe duidelijk jij voor ogen hebt waar je staat als persoon en als bedrijf. In dat geval gaan we er als een speer doorheen.
Heeft alles nog wat meer denkwerk nodig, dan besteden we daar aandacht aan. Je vertrekt sowieso met een super duidelijk plan van aanpak. En een stok achter de deur, want ik laat je niet zomaar los.
Dit levert het op!
Al jouw uitingen, zoals je website en social media, kloppen weer helemaal met wie je bent en wat je doet, waardoor je klanten aantrekt die echt bij je passen. Het is glashelder wat jouw plekje in de markt is en hoe je dit moet delen met de wereld om op te vallen tussen iedereen die hetzelfde lijkt te doen als jij.
- Jouw website is een weerspiegeling van wie jij bent en van wat je voor je klanten doet.
- Je weet welke woorden je moet gebruiken om jouw klanten te laten zien dat wat jij biedt goud waard is.
- Je weet hoe je opvalt tussen de grijze massa met jouw unieke propositie.
- Je ontdekt welke beelden passen bij jouw bedrijf en hoe dit ervoor zorgt dat je herkenbaar bent als sterk merk.
- Je weet hoe je jouw aanbod vorm geeft, zodat gelijk duidelijk is voor je klant wat jouw meerwaarde is.
- Je leert slim gebruik te maken van social media, zodat je daar betalende klanten uit gaat halen (zonder dat dit je uren per dag kost).