websiteteksten die echt helemaal ‘jij’ zijn

Websiteteksten moeten lekker lezen. Duidelijk en overtuigend zijn. En precies passen bij de persoonlijkheid van jouw bedrijf.

Klink jij ook ineens zo wollig als je schrijft?

Herken jij jezelf in het type dat ineens klinkt als een stoffig, über- zakelijk persoon zodra je teksten gaat schrijven?

Je bent niet alleen. Sterker nog: de meeste mensen vinden het heel moeilijk om ‘even’ een tekst te schrijven. Of dat nu voor op een website is of voor wat anders. Helemaal niet erg, ik ben zelf dan weer niet echt handig in het zetten van acrylnagels of het geven van yogalessen.

Maar ik moet altijd wel een beetje lachen* als ik op een website ineens woorden zoals terdege, gaarne of reeds lees. Vaak een gevalletje gebakken lucht, omdat iemand sjieker probeert over te komen dan hij of zij in het echt is.   

Maar waarom zou je? Er zijn echt maar weinig klanten die gaan voor super sjiek. En als ze daar wel blij van worden, word jij dan wel blij van die samenwerking? 

Ik vind het helemaal niet erg als iemand een keer kut roept. En als jij dit leest en het wel erg vindt, ben ik dan wel jouw persoon en andersom?

(*waarschijnlijk is het beeld dat ik een yogales geeft trouwens ook vrij lachwekkend).

SYE Webteksten

Schrijf zoals je praat, dat maakt het zoveel leuker!

Waarom zijn goede websiteteksten zo belangrijk?

Als eerste moet je op je site duidelijke webteksten hebben om te vertellen wie je bent en wat je ‘verkoopt’. Doe je dat niet, dan is een bezoeker zo weer vertrokken.

Jouw webteksten moeten dus in de eerste plaats de aandacht van de bezoeker trekken.

Daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat ze interesse wekken en hem of haar aan te sporen om een actie te doen. Goede webteksten zijn hét perfecte middel om je de websitebezoeker door jouw website leiden en hem of haar aan te sporen om een actie te doen, Actie kunnen zijn het inschrijven op jouw nieuwsbrief, contact op te nemen of iets bij je kopen.

    Hoe zou het zijn als er iemand ECHT met je meedenkt?

    Als je even de tijd neemt om te googelen, dan vind je binnen no-time tientallen sites met tips voor het schrijven van goede websiteteksten, blogs of artikelen.
    Maar het is een oerwoud van adviezen en daarmee ben je tot nu toe geen steek verder gekomen.  

    Als wij samen met jouw websiteteksten aan de slag gaan, dan betekent dat dus ook niet dat je tips krijgt en je er daarna weer zelf mag gaan aanmodderen. Ik wil eerst alles weten over jou. Over jouw bedrijf. Over waarom jouw klanten voor je kiezen. En dan ga ik voor je aan het schrijven en zorg ik dat die tekst lijkt alsof jij het verhaal live vertelt. 

    SYE Websiteteksten

    Samen 2 dagdelen vol gas!

    Teksten schrijven gaat niet altijd vanzelf. Ook niet als je tekstschrijver ben. Als zit je in een flow zit, dan vliegen de woorden op papier of je scherm, maar als het even niet wil, dan kun je uren staren naar drie zinnen.

    Daarom pakken we het anders aan. Eerst besteden we eerst een dagdeel aan de basis, zonder dat we echt gaan schrijven.

    Ik wil weten hoe jouw bedrijf eigenlijk klinkt? Zegt jouw bedrijf u of je. Gebruik je veel Engelse woorden of echt nooit, Wat is belangrijk om te noemen. Waar zoeken jouw klanten naar en wat lezen ze graag?

    Daarna ga ik aan het schrijven. Ik werk de opzet en de basis uit. Zorg dat het verhaal lekker loopt en klinkt alsof jij het bent. Daarna zetten we samen de puntjes op de i!

     

    SYE de beste websiteteksten

    Dit levert het op!

    Als jouw webteksten ‘kloppen’, dan helpen ze om klanten te scoren. Zo simpel is het.

    Dat komt aan de ene kant omdat kanten jouw website beter weten te vinden.. Maar omdat ze lezen wat ze graag willen lezen. Onze uitwerking gaat dus ook verder dan alleen de teksten, maar we zorgen ook dat wat je zegt, op een logische plaats staat.

    Ook voor je teksten geldt: er is maar één jij. En als je tekst leest zoals je bent, dan creëer je het gevoel bij klanten alsof ze je kennen. Dat helpt je omte vallen tussen iedereen die hetzelfde lijkt te doen als jij.

    • Jouw website omschrijft ook in woorden precies wie jij bent en van wat je voor je klanten doet.
    • Je weet welke woorden je moet gebruiken om jouw klanten te laten zien dat wat jij biedt goud waard is.
    • Je weet hoe je opvalt tussen de grijze massa met jouw websiteteksten.
    • Je ontdekt welke woorden, uitspraken en tone of voice passen bij jouw bedrijf en hoe dit ervoor zorgt dat je herkenbaar bent als sterk merk.
    • Je weet hoe je jouw aanbod omschrijft geeft, zodat gelijk duidelijk is voor je klant wat jouw meerwaarde is.

    Wat klanten zeggen

    Iris Spaans - Schoonheidssalon Sense of Beauty

    Ik heb al een website sinds ik mijn salon opende. Maar pas sinds ik samen met Monique mijn teksten en de layout onder handen heb genomen krijg ik er ook echt aanvragen van nieuwe klanten binnen.

    Monique heeft mij geholpen om mijn websiteteksten zo te schrijven dat ze echt bij me passen. Ik hou er namelijk niet van dat het een zo’n glad verhaal is.

    Leon Habraken - Schoonmaak Nederland

    Samenwerken met Monique heeft me echt rust gegeven in mijn onderneming. Doordat ze blijft prikkelen naar de ‘who’, ‘what’ en bovenal ‘why’ van onze organisatie vervult ze onze verwachtingen met een overtreffende trap.

    Monique weet de kern te raken, is eerlijk en rechtdoor zee en wil echt mee ontwikkelen en dat is erg prettig.

    Edo Konings - BioFoam Nederland

    Toen wij startten met één van onze nieuwe services hebben we een website laten bouwen door een marketingbureau. Maar het was een heel technisch verhaal geworden.

    Monique is samen met ons terug naar de basis gegaan van wat we doen. “Wie zijn we en voor wie zijn we er”. Uiteindelijk heeft dat ervoor gezorgd dat onze klanten zich herkennen in de teksten op onze site, snappen waarvoor ze ons kunnen bellen! En we halen opdrachten binnen!

    Frank Sampers - Meezo

    Ik heb Monique gevraagd ons te helpen om een betere naamsbekendheid krijgen in onze markt.

    Tijdens het traject is me eens en te meer duidelijk geworden dat onzichtbaar zijn geen klanten oplevert. En dat het daarom goed is om uit je schulp te komen – het wordt gewaardeerd door je klanten.

    Monique is absoluut niet dwingend in doelen en tijdslimieten, maar krijgt het tegelijk wel voor elkaar krijgt dat doelen gehaald worden. Haar creativiteit heeft me verrast en de mogelijkheden die er zijn met social media en internet technieken die ze me heeft laten zien.

    Ik heb nu zelf weer helder waar mijn bedrijf voor staat en hoe je dat in de markt zet door middel van social media en je website.

    Linda van de Logt - Linda's Looks

    Super fijne samenwerking gehad met Monique. Haar goede inzicht heeft mijn bedrijf weer goed op de kaart gezet na de Corona dip.

    Een frisse vernieuwde website die goed smoelt, goed vindbaar is en een professionele uitstraling heeft. Dank je wel Monique.

    Tilly Bos - van de Steeg - Van Gelre Counselling

    Ik heb mijn website door Monique laten bouwen en ze heeft fantastisch werk geleverd. De afspraken die we van te voren hebben gemaakt waren heel helder en zijn allemaal nagekomen binnen de afgesproken tijd.

    Ze heeft ruime ervaring in sales en klantcontact en weet heel goed waar een goeie site aan moet voldoen. Bedankt Monique !

    ×