Hi! Ik ben Monique.

Gek op blije klanten en koffieverslaafd

Over mij (over Mo dus)

Hi, ik ben Monique. Tot m’n 12e was dat Miekie en daarna werd het Mo (eigenlijk is mijn moeder nog de enige die Monique zegt).

In 2011 werd ik naast Mo ook ‘ma’ toen Wesley en ik ouders van werden van Jax. Jax lijkt op mij vrees ik. Dat betekent dat hij een snelle denker is, die soms wat ongeduldig kan reageren als anderen niet zien wat hij allang door heeft.  Daarnaast is hij onwijs trouw aan de mensen om zich heen en stronteigenwijs. In de meeste gevallen gaat hij onverschrokken op zijn doel af. Ook als dat betekent dat hij iets helemaal alleen moet doen en het nog nooit gedaan heeft.

Ik ben gevorderd koffiedrinker, weinig getalenteerd kickbokser en dol op digitale gadgets. Als je me kent, dan weet je dat ik best hard uit de hoek kan komen, maar dat ik dat tegelijkertijd altijd met de beste bedoelingen doe. Ik neem dingen niet klakkeloos aan, omdat iemand dat zegt. De één vindt dat een bijzonder irritante eigenschap van me…de ander juist niet.

Eat, work, sleep, repeat….gaaaap.

Ik zie zoveel mensen die iedere dag weer hetzelfde ritueel afwerken. Datzelfde ritje in de auto. Op weg naar kantoor met dezelfde mensen als gisteren. Vorige week zag ik zo’n man op de fiets die zijn ene broekspijp had vastgemaakt met een elastiek… je kent het type wel. Zou die man nu echt op zijn fiets zijn gesprongen, zijn koffer in de speciaal daarvoor gemaakte houder hebben geklikt, zijn elastiek om zijn broekspijp hebben gedaan (anders komt hij tussen de ketting) omdat hij daar zo geweldig gelukkig van wordt? Ik geloof er niets van. Eat, work, sleep, repeat….gaaaap.

En waarom? Nou ja, omdat dat nu eenmaal zo gaat. Ik was daar trouwens geen uitzondering op hoor (behalve dat elastiekje om mijn broekspijp dan). Ook ik bracht mijn dagen door in een baan, omdat ik die baan nu eenmaal had gekozen ooit. Niet omdat ik dat het tofste vond om te doen. Toen ik net startte wel natuurlijk, maar het kostte me steeds meer moeite ook echt oprecht te zeggen dat ik het geweldig vond, als mensen me vroegen naar mijn werk.

Geloof me, het zuigt je leeg en je wordt er heel ongezellig van – je mag het aan mijn gezin vragen, die weten er alles van. Eind 2018 was voor mij het omslagpunt. Ik had een paar maanden uitgeblust thuis gezeten, mezelf weer herpakt en realiseerde me dat het tijd was om echt te gaan doen wat ik leuk vind. Mijn eigen dromen najagen door te starten als zelfstandig ondernemer. Weg uit mijn comfortzone. En het is net een achtbaan…iedere bocht is anders, het is spannend en zoooo leuk! 

Mijn bijna 15 jaar aan ervaring in sales waren ooit mijn basis om te starten met Slice Your Elephant. Als ondernemer heb ik me verder verdiept in de wereld van blije klanten en heb ik gretig een extra berg kennis binnengeharkt over marketing, communicatie en vormgeving (online, offline, sociale media, …). Maar ook over  het bouwen van websites, personal branding en het schrijven van blogs en artikelen.

Het heeft ervoor gezorgd dat ik weer balans vond. Je kunt niet alleen maar dingen doen die je leuk vindt, maar het vinden van een gezonde mix is echt een must!

Met heel veel plezier help ik nu andere ondernemers om die balans ook te vinden en te houden!

Wat mijn klanten zeggen

Monique van de Slice Your Elephant, is een zeer kundig en no-nonse vrouw die zeer nauwgezet werkt.

Zeer betrouwbaar, helpt met super ideeën, een aanrader als je je site naar een hoger level wilt tillen.

Paul Tijssen

Oprichter & Eigenaar, De Trainingsacteur Academie

Samenwerken met Monique geeft me rust in mijn onderneming. Zij neemt ons werk uit handen en vervult dat met een overtreffende trap.

Monique blijft prikkelen naar de who, what en bovenal why van de organisatie waar ze voor werkzaam is. Hierdoor weet ze de kern te raken en een maximale tegenprestatie te leveren.

Ze is eerlijk en rechtdoor zee. Wil geen beheerder zijn, maar mee ontwikkelen en dat is erg prettig.

Leon Habraken

Eigenaar, Schoonmaak Nederland & Social Facility

Super fijne samenwerking gehad met Monique. Haar goede inzicht heeft mijn bedrijf weer goed op de kaart gezet na de Corona dip.

Een frisse vernieuwde website die goed smoelt, goed vindbaar is en een professionele uitstraling heeft.

Dank je wel Monique.

Linda van de Logt

Eigenaresse, Linda's Looks

Ik heb Monique gevraagd ons te helpen om een betere naamsbekendheid krijgen in onze markt.

Tijdens het traject is me eens en te meer duidelijk geworden dat onzichtbaar zijn geen klanten oplevert. En dat het daarom goed is om uit je schulp te komen – het wordt gewaardeerd door je klanten.

Monique is absoluut niet dwingend in doelen en tijdslimieten, maar krijgt het tegelijk wel voor elkaar krijgt dat doelen gehaald worden. Haar creativiteit heeft me verrast en de mogelijkheden die er zijn met social media en internet technieken die ze me heeft laten zien.

Ik heb nu zelf weer helder waar mijn bedrijf voor staat en hoe je dat in de markt zet door middel van social media en je website.

Frank Sampers

Eigenaar, Meezo & Gradez

Ik heb al een website sinds ik mijn salon opende. Maar pas sinds ik ‘m met Monique onder handen heb genomen, word ik ook echt gevonden op Google.

Monique heeft niet alleen de uitstraling van mijn website een complete facelift gegeven, maar ook mijn logo.

En we hebben samen de teksten herschreven, op zo’n manier dat ze ook echt bij me passen. Dat was me zonder haar hulp nooit gelukt, want dat tekstschrijven is niet mijn ding.

Ik heb nu al een paar nieuwe klanten, die me gevonden hebben via mijn website!

Iris Spaans

Eigenaresse & Schoonheidsspecialiste, Sense of Beauty

Toen wij startten met één van onze nieuwe services hebben we een website laten bouwen door een marketingbureau. Maar het was een heel technisch verhaal geworden.

Monique is samen met ons naar de kern gegaan. Wie zijn we en voor wie zijn we er. Uiteindelijk heeft dat ervoor gezorgd dat onze klanten zich herkennen in de teksten op onze site, snappen waarvoor ze ons kunnen bellen! En we halen opdrachten binnen!

Edo Konings

Facility Professional, BioFoam Nederland

Ik heb mijn website door Monique laten bouwen en ze heeft fantastisch werk geleverd. De afspraken die we van te voren hebben gemaakt waren heel helder en zijn allemaal nagekomen binnen de afgesproken tijd.

Ze heeft ruime ervaring in sales en klantcontact en weet heel goed waar een goeie site aan moet voldoen. Bedankt Monique !

Tiilly Bos - van de Steeg

Register Counsellor, Van Gelre Counselling

Verdient jouw oude (wordpress) website nog een kans?

Op de vraag ‘hoe lang gaat een website mee?’ kan ik je geen one-size-fits-all antwoord geven.

Maar op de vraag of jóuw site aan een update toe is, daar kan ik je wel mee helpen.

Drie woorden die je helpen om van een compleet onbekende jouw nieuwste klant te maken

"Kan ik je ergens mee helpen?" Wat doe jij als je een kledingwinkel in loopt en er komt gelijk een verkoper op je af met de welberoemde vraag: kan ik je ergens mee helpen? Ik zeg dan meestal dat ik alleen maar even wil kijken. Maar vaker nog sta ik binnen no-time weer...

Da’s logisch!

Ik ben niet zo van het voetbal, maar ik vind dat je ook dan zo af en toe gewoon ongegeneerd een Cruijff-uitspraak mag gebruiken. Wat dacht je van: “Je moet de bal hebben om te schieten, en schieten om te scoren, maar dat is logisch”. Dat vind ik het geweldige aan zijn...

Met deze 3 hacks schrijf je teksten die klanten aantrekken

Met goede teksten verkoop je meer, want goede teksten zijn essentieel voor succesvolle marketing. En meer verkopen is niet het doel van marketing, maar wel een logisch gevolg.

Hoe trompettert jouw bedrijf?

Tone of voice. Wat is het ookalweer en waarom is het belangrijk om daar over na te denken voor jouw bedrijf? Lees het hier…

Zes blinden en één olifant…

Ken je het verhaal van de blinde mannen en de olifant? Een mooi voorbeeld is van het belang van “The Bigger Picture” en de kracht van beleving.

Wat je vooral niet moet schrijven op je website.

Jij wil toch ook graag dat een klant op jouw site komt en niet meer weg wil zonder dat hij zijn geld bij jou heeft uitgegeven?!
Schrijft dit dan niet.

Deze app is gevaarlijk (en super handig tegelijk)

Heb je ook wel eens moeite om een blog of andere tekst op papier te krijgen, omdat je afgeleid bent? Of teveel bezig met de details? Ik wel. En ik heb een app ontdekt die me hiermee helpt. Maar die is niet zonder gevaar!

Waarom je moet kiezen voor ‘je’ en ‘jij’ in je communicatie. Of juist niet.

Kiezen tussen ‘je’ en ‘u’ in je communicatie kan best wel een dingetje zijn.

Lees meer over waarom je moet kiezen en hoe je de beste keuze maak.

En wat je vooral niet moet doen!

Hoe je jezelf als freelancer weer ‘back on track’ krijgt tijdens zo’n vervelende wat-heb-ik-nou-eigenlijk-gedaan-vandaag-dip.

Herken je dit? Je hebt een to-do-list (goed bezig. opschrijven is de eerste stap om het gedaan te krijgen), maar je dag is gestart en voor je het weet schrik je van de klok. Gaat die tijd zo hard. En wat heb je nu eigenlijk gedaan vandaag?

w

+ 31 (0)6 18 55 39 43

l

monique@sliceyourelephant.nl

My office is where the WiFi is

×