Ik ben niet zo van het voetbal, maar ik vind dat je ook dan zo af en toe gewoon ongegeneerd een Cruijff-uitspraak mag gebruiken.

Wat dacht je van:

“Je moet de bal hebben om te schieten, en schieten om te scoren, maar dat is logisch”.

Dat vind ik het geweldige aan zijn uitspraken. Ze zijn allemaal zo onwijs logisch dat ze geniaal zijn. 
En het is ook gewoon zo. Waarom zou iets moeilijker maken dan nodig?

Toch gaat het precies daar ook vaak fout in de marketing en communicatie van heel veel bedrijven. Ze maken het te moeilijk.

Terwijl logisch veel duidelijker is.
Logische dingen zijn makkelijk te snappen.
Moeilijke dingen niet.
Logisch, toch?

Gisteren had ik bijvoorbeeld een call met een ondernemer die de “Slice Your Business Quickscan” had aangevraagd.

Ik kwam met een bezoek aan zijn website er pas na veel scrollen achter wat hij nou eigenlijk deed. Intussen had ik teksten gelezen over ‘samen naar de top’ -ha…hij is bergbeklimmer- en ‘ik laat je niet zwemmen’ -oh nee…geen bergbeklimmer, maar badmeester-.

Uiteindelijk bleek hij bedrijven te begeleiden bij complexe offertetrajecten.

Zeg dat dan!

Echt. Ik vind metaforen tof (slicing elephants like a boss). Maar er schuilt een gevaar in.
En dat gevaar is dat niemand je meer snapt. En als klanten niet snappen wat je doet, dan raken ze in de war en gaan ze een deurtje verder.

Hoe mooi, leuk, pakkend of creatief je teksten ook zijn. Als je niet duidelijk bent, dan loop je omzet mis! Als de bakker op zijn deur zet dat hij ‘graantovenaar’ is, dan gaat niemand er heen als hij honger heeft.

Dat dus.

Wil je nou dat ik ook met jou meekijk naar je communicatie? Vraag dan nu de “Slice Your Business Quickscan” aan!
Voor een paar tientjes schrappen samen we de bullshit uit jouw communicatie😉

Je ontdekt:

  • Waar het rammelt in je communicatie
  • Welke kansen je laat liggen
  • Wat de eerste stap is die jij kan zetten om de boel weer lekker logisch te maken en te gaan scoren (klanten dan, geen doelpunten)

 

×